mandag den 25. juni 2012

Strikke taske

For et stykke tid siden skulle jeg på bustur med min strikkeklub, jeg plejer at troppe op med en kurv med mine ting, men kunne godt regne ud at den ville der ikke være plads til i en proppet bus.  

Der har været mange tanker om udseende, jeg endte med noget brunt babyfløjl og byGraziela med orange og gule æbler. For at bryde den bryde den brune flade har jeg applikeret nogle æbler på ydersiden af tasken, bladet og hjertet har jeg applikeret i hånden.



Inden i er der små lommer til en lille pung, en stor lomme til bogen der i øjeblikket bliver brugt. I midten er der rigelig med plads til garn

Der bliver strikket efter "mere feminin strik" af Lene Holme Samsøe, det er (stadig) Smilla der er på pindene.

Til den ekstra rundpind, målebånd og andre småting syede jeg denne lille pung. Æblet her blev applikeret i hånden, før det gik op for mig hvor lang tid det tager.

Pungen blev brugt til mobilcover inden jeg fik lavet et der passe til telefonen

For at slippe for at tage min pung med havde jeg også syet denne lille dankortpung, denne blev dog syet med blå og grønne byGraziela stof

Det var en hel fornøjelse at sy den, at sidde og finde den nemmeste løsning uden at gå på krompromis med detaljen. Jeg er ikke gået tilbage til den flettede kurv jeg plejede at rende rundt med, tasken passer bedre i cykelkurven, jeg kan have den over skulderen og have hænderne fri til alt det andet jeg slæber med rundt.

Jeg er græsenke idag, manden skal til bestyrelses møde langt væk og sover hos sin mor i aften da hun ikke bor ret langt fra hans arbejde. Så i aften skal der hygges, også selv om det er en ganske almindelig mandag.

2 kommentarer:

  1. Super lækre ting du har fået lavet :-) Smukt med foer og pynt der matcher .

    SvarSlet
  2. Mange tak, jeg er også meget tilfreds

    SvarSlet